Introductie
Bij Turn2Move werken we niet met vrijwilligers in de les. Wij vinden het belangrijk dat kinderen op de juiste manier les krijgen. Hiermee bedoelen we dat kinderen de juiste techniek aangeboden krijgen, op een sociaal en didactisch verantwoorde wijze aangestuurd worden en de ruimte krijgen om zich te ontwikkelen. Dit kunnen we alleen bereiken door lesgevers die hiervoor opgeleid zijn les te laten geven.
Daarnaast vinden wij het belangrijk dat jonge kinderen in een sociaal veilige omgeving op een verantwoorde en duidelijk wijze aangestuurd worden. Dit doen we door van te voren duidelijke afspraken te maken (grenzen aangeven) en door hen te complimenteren bij goed gedrag.
Elke les is opgebouwd uit een Inleiding, 1 of meerdere kernen en een slot.
Bij jonge kinderen is de inleiding altijd in spelvorm met de hele groep. Ze kunnen in de sfeer van de les komen en hun spieren opwarmen voor wat komen gaat.
In de kern worden nieuwe elementen aangeleerd en elementen herhaald, die in een vorige les al zijn aangeleerd. Belangrijk hierbij is dat er in kleine groepjes gewerkt wordt zodat iedereen vaak aan de beurt komt, bij elk groepje staat een leiding of assistent leiding die de kinderen les geeft, aanstuurt en helpt met het aan te leren element. Op die manier kan iedereen op een plezierige manier nieuwe elementen efficiënt aanleren. De leiding zorgt er ook voor dat kinderen sociaal en respectvol met elkaar omgaan.
Het slot is een spel ter afsluiting van de les. Kinderen gaan dan met een goed gevoel naar huis en komen de volgende keer weer met veel plezier naar de les toe.
Om thuis ook de vorderingen van uw eigen kind te kunnen zien werken wij in de les met Gymmieturnen. Dit is een beloningssysteem voor kinderen vanaf 6 jaar waarbij ze in de les een Gymmie (een soort flippo) kunnen verdienen wanneer ze een oefening goed uitvoeren. Deze Gymmie kunnen ze thuis opbergen in de bewaarmap die ze de 1e les na inschrijving mee krijgen. Het is dan voor iedereen inzichtelijk hoe goed uw kind zijn/haar best doet.
Daarnaast vinden wij het belangrijk dat jonge kinderen in een sociaal veilige omgeving op een verantwoorde en duidelijk wijze aangestuurd worden. Dit doen we door van te voren duidelijke afspraken te maken (grenzen aangeven) en door hen te complimenteren bij goed gedrag.
Elke les is opgebouwd uit een Inleiding, 1 of meerdere kernen en een slot.
Bij jonge kinderen is de inleiding altijd in spelvorm met de hele groep. Ze kunnen in de sfeer van de les komen en hun spieren opwarmen voor wat komen gaat.
In de kern worden nieuwe elementen aangeleerd en elementen herhaald, die in een vorige les al zijn aangeleerd. Belangrijk hierbij is dat er in kleine groepjes gewerkt wordt zodat iedereen vaak aan de beurt komt, bij elk groepje staat een leiding of assistent leiding die de kinderen les geeft, aanstuurt en helpt met het aan te leren element. Op die manier kan iedereen op een plezierige manier nieuwe elementen efficiënt aanleren. De leiding zorgt er ook voor dat kinderen sociaal en respectvol met elkaar omgaan.
Het slot is een spel ter afsluiting van de les. Kinderen gaan dan met een goed gevoel naar huis en komen de volgende keer weer met veel plezier naar de les toe.
Om thuis ook de vorderingen van uw eigen kind te kunnen zien werken wij in de les met Gymmieturnen. Dit is een beloningssysteem voor kinderen vanaf 6 jaar waarbij ze in de les een Gymmie (een soort flippo) kunnen verdienen wanneer ze een oefening goed uitvoeren. Deze Gymmie kunnen ze thuis opbergen in de bewaarmap die ze de 1e les na inschrijving mee krijgen. Het is dan voor iedereen inzichtelijk hoe goed uw kind zijn/haar best doet.